Neden Unutamıyorum!

(Sahil kenarında oturmaktadır. Sahilde balık tutan balıkçılar ve çiftler bulunmaktadır. Sıkıntılı denizi izlemektedir. 20'li yaşlarda bir gençtir)
Amca : Selamün Aleyküm, boş mu oturabilir miyim?
Genç : Buyur amca otur.
Amca : Hava güzel değil mi? Böyle zamanlarda evde oturasım gelmiyor dışarı atıyorum kendimi. Sağolsun gençlerde oturacak yer bırakmamışlar ondan rahatsız ettim seni. Yoruldum biraz dinleneyim kalkacağım.
Genç : Estağfullah amca buyur otur tabi. Zaten bende şimdi kalkarım.
Amca : Hayırdır bir sıkıntın var galiba ha, öyle mi?
Genç : Dertsiz adam var mı be amca? Evet var derdim.
Amca : Anlatmak istersen dinlerim. Bu kadar canını sıkan şey neymiş ? ANLAT.
Genç : Ne anlatayım (ağlamaklı) Unutamıyorum birisini!
Amca : Kimi?
Genç : Nişanlımı. Ayrıldı benden, tamı tamına 10 ay oldu! Unutamıyorum ! (ağlamaklı) Neden be amca niye unutamıyorum? Canım çok yanıyor!
Amca : Olur be oğlum. Hayat böyle bırakır giderler sen ağlarsın arkalarından...
Genç : Ne zaman güzel bir şey düşünecek olsam o geliyor aklıma, içime anlamsız bir sızı kaplıyor, bir can acısı...
Amca : (şefkatle gülümseyerek) Etme be yavrum, Bak benim 25 yıllık eşim beni bıraktı gitti. O giderken hiçbir şey yapamadım sadece öylece bakabildim. Sonra kızdım, söylendim ama ne acıma çare bulabildim ne kendimi avutabildim. Her şeyimi kaybetmiş gibi hissediyordum ama yapacak bir şey yok hayat devam ediyordu bende hayata devam ediyordum. Bak bugün güzel bir gün ben buradayım ve onu anımsayarak bunun tadını çıkartıyorum.
Genç : Yapma amca nasıl sabredebiliyorsun kızmıyor musun hiç seni bırakıp gitti diye?! Onu anımsayıp mutlu olabiliyor musun hakikaten!?
Amca : Bak yavrum senin yaşındayken hayallerinden birinin, bir kişinin eksilmesi - hele de önem verdiğin birisinin - büyük bir yıkım yapabiliyor. Yaşanacak hayallerine acıyorsun. Yaşanacak günlerine kızıyorsun anılarına kızıyorsun. Ama benim yaşıma geldiğinde hayallerin olmuyor pek fazla, sadece anıların kalıyor elinde onlarla mutlu olmayı öğreniyorsun. Beni terk eden herkesi ve her şeyi seviyorum ve onları affediyorum.
Genç : Zor amca çok zor, çok sevdim ben. Değmeyecek birisi için terk etti beni! Bütün hayallerimi çaldı! (ağlayarak) Elimde ne varsa aldı benden!!! Dayanamıyorum!!!!!
Amca : Anlıyorum seni evladım senin yaşlarında bende aynı tepkileri verirdim. Zamanla sende soğuyacaksın sonra sende herkesi affedecek bütün hayallerini azat edeceksin. Hayallerle değil hayatın getirdikleriyle yaşamayı öğreneceksin. Neyse nasihat veren o yaşlı bunaklar gibi olmadan kalkayım ben yeterince dinlendim. Görüşmek üzere evlat. Azat et hayallerini, affet seni inciten herkesi ve her şeyi. Kendine iyi bak.
Genç: Amca senin Karın nereye, kiminle gitti. Giden nasıl affedilir ki?
Amca : (tebessüm ederek) Azrail ile gitti ve gidenin elinde değilse gitmek, affedilir. Gitmek yazılmışsa kadere suç gidenin değildir. Ortada bir suç aramanın da anlamı yoktur. Ne sen suçlusun ne o ne de kader. Sende affet İstesende istemesende gidecekti zaten işte bu yüzden sende affet... Hadi Allah'a emanet ol.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ruh Orospusu

DELİYİM BEN YOKSA DEĞİLMİYİM

Yeter Artık