Ruh Orospusu

(Etraf karanlıktır. Hiçbir şey görünmemektedir. Bir anda bir surat aydınlanır.)

R : Sende kimsin ? Neredeyim ben?
Bilinmeyen : Asıl sen kimsin ?
R : Ben ... Şey... Benim adım ...? Ben bilmiyorum galiba kim olduğumu.
Bilinmeyen: Bende öyle düşünmüştüm.
R : Kimim ben ? Biliyorsan söyle lütfen.
Bilinmeyen : Bu soruya cevap verebilecek olan sensin. Düşün bakalım sen kimdin?
R : Ben, bir öğrenciydim galiba. Ailem vardı son hatırladığıma göre, bir de sevgilim. Evet, evet Sevgilimle kavga ediyorduk sahil kıyısında, bir anda ayağım kaydı... Sonrası bu karanlık işte.
Bilinmeyen : Neden kavga ediyordunuz hatırlıyor musun?
R : Şey yüzünden... Hatırlamak neden bu kadar güç! Bana kızıyordu. Şey diyordu "Benim için hiçbir şey yapmıyorsun".  Evet, evet tam olarak böyle diyordu. Bende sinirlenmiştim.
Bilinmeyen : Başka?
R : Senin için ben her şeyi yapıyorum diyordu. Sana şu hediyeleri aldım, sana bunları yaptım senden tek istediğim benim duygusal ihtiyaçlarıma cevap vermendi ama bunu yapamadın.
Bilinmeyen : Hımm... Başka?
R : Sen gününü gün ediyorsun ilişkinin tüm maddi sıkıntısı omuzlarımda ben senin gibi keyif yapamıyorum. Beni mutlu edecek hiçbir şey yapmıyorsun. Bu ilişkide senin kefen boş diyordu.
Bilinmeyen : Neden böyle düşünüyor? Hakikaten hiçbir şey yapmadın mı ? Hep yiyen taraf mıydın?
R : Hayır tabi ki! Bende kendimce bir şeyler yaptım, yaptım yapmasına ama bir türlü anlatamadım işte. Hep mutlu olsun diye uğraştım. Ne dediyse yapmaya çalıştım. Olmadığı zamanlarda oldu ama çaba sarf ettim. O bunları görmedi. Neden görmüyor benim yaptıklarımı ? Neden?
Bilinmeyen : Çünkü bunları senin yapman gerektiğine inanıyor, senin için yaptığı her şeyin kefareti olarak onun istediği gibi birisi olmak zorundasın. Çünkü senin onun istediğin kişi olman için yapması gereken tüm 'harcamayı' yapmış, feda etmesi gereken her şeyi feda etmiş olduğunu düşünüyor.
R : Anlamıyorum?
Bilinmeyen : Anlatayım. Sen bir 'Ruh Orospusu'sun birilerinin ücretini karşıladığı şeyi talep ettiği bir Ruh orospususun. Uzun lafın kısası bu.
R : Ruh orospusu mu ?!
Bilinmeyen : Evet, sevgilin sana yaptığı her şeyi senden alacakları için yapıyor. Yani ücretini ödüyor senden de bunun karşılığını istiyor. Ruhunu satmanı istiyor. Sen ne yapıyorsun ?
R : Tabi ki satmıyorum!
Bilinmeyen : Satmışsın bile. Ne olduğun konusunda bir sorun yok. Sen ruh orospususun, sadece fiyat konusunda anlaşamıyorsunuz o kadar. Bundan önce sana yaptığı iyiliklere istinaden onun isteklerini yapmadın mı ?
R : Hayır ! Bana yaptıkları için istediklerini yapmadım! İstedim ki gönlü hoş olsun, istediği, layık olduğu bir erkek arkadaşı olsun. Başkaları gibi yıpranmasın. Ben diğerlerinin yaptığı hataları yapmayayım, sevdiğimi mutlu edeyim istedim. Bana yaptıkları için yapmadım bunları. Bana hiçbir şey yapmasa da yine yapardım.
Bilinmeyen : (Gülümseyerek) Bu senin iyi bir insan olduğunu gösterir ama sevgilinin gözünde ne olursun biliyor musun?
R : Ne ?
Bilinmeyen : Sadece iyi niyetli bir ruh orospusu olursun o kadar. Bir kere bu yola düştüysen elinden tutmak istemez kimse. Seni içinde bulunduğun durumdan kurtarıp kendin için bir şeyler yapabilecek duruma getirmek istemez çünkü sen ücreti mukabilinde kullanılacak ve ihtiyaç giderilecek bir metasındır. Sevgilin içinde, diğer insanlar içinde bu böyle.
R : Ne yapacağım ben !?
Bilinmeyen : Kendin için bir şeyler yapacaksın. Ruhunu kimse için orospu etmeyecek, hak ettiğinden fazlasını vermeyeceksin. İyi niyetini suistimal ettirmeyecek, suçlu olmadığın hiçbir durumda suçluymuş gibi açıklama yapmayacaksın. Sevgini saf tutacak onu sevdiğin kişinin bile kirletmesine izin vermeyeceksin. En önemlisi kimsenin ruhuna tecavüz etmesine izin vermeyeceksin.
R : Anlamıyorum? Sen kimsin bunları nereden biliyorsun?
(karşısındaki sima hafifçe karanlıktan çıkar ve yüzünü gösterir)
Bilinmeyen : Senin bizzat orospu ettiğin ruhunum. Yeter artık ! Sana her seni seviyorum diyenin bana tecavüz etmesine izin vermenden bıktım artık. Uyan ve bir bak, seven insan sevgilisine yapar mı bunları! Artık anla sevmek karşındakini gereksiz şeyler yüzünden kırmak demek değil! Sevmek kıramamaktır. Bunların hepsini sana neden söylüyorum? Her 'seviyorum diye bunları yapıyorum' diyenin lafına inanma ! Yeter orospu ettiğin, bir daha ciğeri beş para etmez, kendini bilmez, bencil aşkların önüne atma ! Yeter ! Yeter...
(Etraf aydınlanmaktadır. Ses yavaşça uzaklaşırken karşısındaki kendi silüeti yavaş yavaş yok olmaktadır.)
R : (Şaşkınlıkla) Özür dilerim...
(uyanır)

Ruh Orospusu: Ne oldu bana ?
Sevgilisi : Düştün ne olacak. İyi misin ? Bir problem var mı? Kalk seni bir hastaneye götürelim.
Ruh Orospus : Gerek yok. İyiyim ben.
Sevgilisi : Biraz dikkatli olsan bunlar başımıza gelmeyecek. Senin yüzünden geç kalmış olduk. Tebrikler...
Ruh Orospu : Bir susar mısın? Ve mümkünse beni rahat bırak. Nereye gidiyorsan da git.
Sevgilisi : Ne diyorsun!
Ruh Orosp: Ne dediğim açık! Gitmek istiyorsan gidebilirsin. Beni beklemek zorunda değildin. Kendi başımın çaresine bakabilirim.
Sevgilisi : Saçmalama! Kalk hadi daha gideceğimiz çok yol var. Zaten geç kaldık.
Ruh Oros: Ben gelmiyorum. Sen git.
Sevgilisi : Bana bak, yaptığın bir şey yok bari işleri zorlaştırma.
Ruh Oro: Kusura bakma bundan sonra böyle. Sen aile çocuğusun, biz orospu çocuğumuyuz. Bak işine.
Sevgilisi : Terbiyesizleşme! Ne bu şimdi? Tabi garanti birisi var hayatında değil mi? Bunca şey bunun yüzündendi. Zaten güvenmiyordum sana.
Ruh Or: Keyfiniz bilir. Bana güven diye yalvaramam sana.
Sevgilisi : Tam düşündüğüm gibi böyle davrandığına göre garanti birisi var. İşte bu kadarsın, adisin.
Ruh O : (Tebessümle) Dediğim gibi bana güven diye yalvaramam o senin problemin. Ben kendimi biliyorum sen bilmesen de olur.
Sevgilisi : Bana bak gülme! İnsanın asabını bozma!
Ruh : Tamam yahu uzatma. Nereye gideceksen git hadi.
Sevgilisi : Gitmiyorum! Gidip gitmeyeceğimi sana mı soracağım!
Ru: Keyfin bilir.
Sevgilisi: Çıldırdığımı biliyorsun ondan yapıyorsun değil mi!
R : Neye inanmak istiyorsan inan. Ben buyum. Benim huyum bu. Benim davranış şeklim bu. İster böyle seversin, istersen istediğin yere gidersin. Senin için kendimi değiştirecek, ruhumu ayaklarının altına serecek değilim. Herkes yerini ve haddini bilsin.
Sevgilisi : Ne diyorsun sen!?
R : Ruh Orospusu kötü yoldan döndü artık.

Yorumlar

  1. hoş bir paylaşım tebrikler abi:)

    YanıtlaSil
  2. Kimin yazisi bu.. cok begendim gercekten..

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı beğenmiş olmanıza sevindim :) teşekkür ederim yorum içi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DELİYİM BEN YOKSA DEĞİLMİYİM

Yeter Artık